E-commerce AZ Bibliotheek / Fora / e-commerce forum / Zweden Bedrijf; Moet ik omzetbelasting betalen aan de VS? Heb ik een btw-nummer nodig?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 stemmen, en is het laatst geüpdatet op 6 maanden geleden deur
Vee.
-
AuteurBerichten
-
-
Hallo, ik zag je blogberichten en vond de inhoud geweldig. Ik had een vraag die erg belangrijk voor me is. Dus ik heb een e-commercebedrijf dat de dropshipping-methode gebruikt en mijn bedrijf is gevestigd in Zweden, maar ik heb leveranciers in de VS met magazijnen en zij sturen de producten naar mijn klanten, geen van deze producten is echt van mij en ik gebruik alleen hun inventaris, maar ik moet u verkoopbelasting betalen aan de VS? ook vragen sommige leveranciers om een belasting-ID/wederverkoop-ID voordat ze met mij gaan werken en dat is iets dat ik kan krijgen, zelfs als mijn bedrijf in Zweden is gevestigd. Bedankt!
-
Hallo, Bedankt dat je van de inhoud van de blog houdt! Ik ben een advocaat, maar ik ben geen Amerikaanse advocaat, maar ik zal uw vragen uit ervaring beantwoorden. U kunt proberen contact op te nemen met een Amerikaanse advocaat voor juridisch advies. Oké, dat gezegd hebbende, u hoeft geen omzetbelasting of inkomstenbelasting te betalen in de VS, aangezien u niet verkoopt op de Amerikaanse markt en uw bedrijf niet is geregistreerd in de VS. U moet verkoopbelasting betalen in de EU zodra u een verkoopdrempel van 10.000 euro bereikt! Als leveranciers om uw btw-nummer vragen, geef ze dan uw Zweedse btw-nummer voor uw bedrijf! Sommige leveranciers kunnen u vragen het IRS W8-Ben-formulier in te vullen en in te dienen. Bekijk hier hoe het formulier eruit ziet koppeling;
Dit is in feite zodat ze aan de VS kunnen melden dat u geen bedrijf bent dat in de VS is geregistreerd en aanspraak kunnen maken op verdragsvoordeel en worden uitgesloten van het betalen van 30% Amerikaanse inkomstenbelasting! Dit verdrag is van toepassing als uw land (Zweden heeft een verdrag voor dubbele belastingvrijstelling met de VS. Ja, Zweden heeft een verdrag voor dubbele belastingvrijstelling met de VS!
U kunt een lijst bekijken met landen die een vrijstelling van dubbele belasting hebben met de VS hier;
Laat het me weten als je nog andere vragen hebt
-
Hoi,
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en dit was zeer verhelderend. Ik stel het zeer op prijs. Is het BTW-nummer voor wederverkoop hetzelfde omdat ik heb gemerkt dat sommige van deze leveranciers daar ook om vragen? Ook als buitenlands bedrijf kan ik mezelf registreren in de VS, maar een Zweedse bankrekening gebruiken voor het vastleggen van transacties. Waarom ik dit vraag, is omdat ik een betalingsverkoper uit de VS wil gebruiken en zij eisen dat ik mijn bedrijf in de VS registreer voor het leveren van hun diensten, dus ik vroeg me af of dat zelfs mogelijk is.
-
Graag gedaan!
Nee, een btw-nummer voor wederverkoop is iets anders!
Ik zal proberen dit in eenvoudige bewoordingen aan u uit te leggen, zodat u het gemakkelijk zult begrijpen.
Er zijn verschillende soorten belastingen!
1. Vennootschapsbelasting, een vast tarief van 30%! Als een buitenlands bedrijf (een niet-Amerikaans bedrijf), omdat uw land (Zweden) een dubbelbelastingvrijstellingsverdrag heeft met de Verenigde Staten, hoeft uw Zweedse bedrijf geen inkomstenbelasting te betalen in de Verenigde Staten! Het kan echter zijn dat u formulier W8-Ben moet invullen bij de IRS om uw status als buitenaards bedrijf officieel te verifiëren.Gebruik in dit geval uw Zweedse belastingnummer. Formulier W8-Ben invullen is niet moeilijk, aangezien de meeste Amerikaanse leveranciers die dat formulier voor u nodig hebben, u in feite het formulier zullen overhandigen, om het in te vullen, te ondertekenen en aan hen voor te leggen, zij zullen het op hun beurt indienen bij de IRS! Amazon presenteert deze formulieren bijvoorbeeld aan hun verkopers waar nodig.
Merk op dat u een Amerikaans bedrijf kunt registreren! Maar dan moet uw Amerikaanse bedrijf inkomstenbelasting betalen (aangezien het geen buitenaards bedrijf is) en ja, u kunt een Amerikaans bedrijf hebben en geld ontvangen via uw Zweedse bank!
Mogelijk kunt u een Amerikaans bedrijf online registreren. In Canada kunnen buitenlanders bijvoorbeeld een bedrijf volledig online registreren in de provincie British Columbia. Ik denk dat het in de VS ook mogelijk is.
2. Er is een omzetbelasting; Verkoop is in de buurt om door verkopers aan de IRS te worden overgemaakt. Als je bijvoorbeeld als dropshipper naar de VS verkoopt, moet je omzetbelasting innen en afdragen aan de IRS zodra je een gedefinieerde verkoopdrempel hebt bereikt (afhankelijk van de Amerikaanse staat waar je producten verkoopt of een economisch verband hebt). ). Hoewel er enkele Amerikaanse staten zijn met een btw-tarief van 0. In de meeste gevallen brengt u deze verkoopbelasting in rekening bij uw klanten en draagt u deze vervolgens over aan de IRS. Zodra u de verkoopdrempel in een bepaalde Amerikaanse staat heeft bereikt, moet u zich in die staat registreren voor een omzetbelastingrekening om uw omzetbelastingrekening af te dragen, die u uw klanten in die staat altijd in rekening brengt! Het verkoopbelastingtarief dat u kunt heffen en afdragen, wordt ook door elke staat bepaald!
Aan de andere kant, als u een wederverkoper bent, die producten koopt om door te verkopen en het product koopt bij een groothandel/leverancier. De groothandel heeft uw btw-nummer nodig. Uw btw-nummer betekent dat de groothandel u als klant geen omzetbelasting in rekening brengt op de producten waarvoor u een btw-nummer overlegt voordat u het product bij hem koopt!
Dit beleid is er vooral voor de Amerikaanse regering om dubbele belastingheffing te voorkomen! Aangezien u als wederverkoper nog steeds verkoopbelasting aan uw klanten in rekening brengt, hoeft u over hetzelfde product niet nog een omzetbelasting aan de leverancier te betalen!
Als het product dat u koopt niet voor is
Doorverkoop maar voor eigen gebruik en verbruik, dan hoeft u geen Resale ID te overleggen en kan er omzetbelasting in rekening worden gebracht bij aankoop van het product!Houd er rekening mee dat voor de meeste Amerikaanse staten om u een doorverkoop-ID te geven, u moet kunnen aantonen dat u een registratie voor de verkoopbelasting voor verkopers hebt in ten minste één Amerikaanse staat waar u belasting in rekening brengt en afdraagt!
De meeste grote retailers die grote hoeveelheden inkopen bij de Amerikaanse groothandel kunnen gemakkelijk aan deze vereisten voldoen. Als je een kleine Dropshipper bent, heb je een paar opties, die ik je kan aanraden;
1. Controleer of dit eisen zijn waaraan u kunt voldoen
2. Onderzoek of er Amerikaanse staten zijn met meer versoepelde vereisten waar u gemakkelijk een doorverkoop-ID kunt krijgen (ik ken er op dit moment niemand uit mijn hoofd)
3. werk samen met Leveranciers die de aard van het dropshipping-model begrijpen en hun eisen versoepelen voor hun Dropshipping-partners. Hier is lijst van Dropshipping-leveranciers die u kunt overwegen;
Laat het me weten als je nog andere vragen hebt! Blij om te helpen!
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.
Dat moet je zijn geregistreerd en ingelogd om nieuwe onderwerpen te plaatsen of te reageren op bestaande onderwerpen op Vivibosslink e-commerce Forum.