E-commerce AZ Bibliotheek / Fora / e-commerce forum / Zweden Bedrijf; Moet ik omzetbelasting betalen aan de VS? Heb ik een btw-nummer nodig?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 stemmen, en is het laatst geüpdatet op 6 maanden geleden deur
Vee.
-
AuteurBerichten
-
-
Hallo, ik zag je blogberichten en vond de inhoud geweldig. Ik had een vraag die erg belangrijk voor me is. Dus ik heb een e-commercebedrijf dat de dropshipping-methode gebruikt en mijn bedrijf is gevestigd in Zweden, maar ik heb leveranciers in de VS met magazijnen en zij sturen de producten naar mijn klanten, geen van deze producten is echt van mij en ik gebruik alleen hun inventaris, maar ik moet u verkoopbelasting betalen aan de VS? ook vragen sommige leveranciers om een belasting-ID/wederverkoop-ID voordat ze met mij gaan werken en dat is iets dat ik kan krijgen, zelfs als mijn bedrijf in Zweden is gevestigd. Bedankt!
-
Hallo, Bedankt dat je van de inhoud van de blog houdt! Ik ben een advocaat, maar ik ben geen Amerikaanse advocaat, maar ik zal uw vragen uit ervaring beantwoorden. U kunt proberen contact op te nemen met een Amerikaanse advocaat voor juridisch advies. Oké, dat gezegd hebbende, u hoeft geen omzetbelasting of inkomstenbelasting te betalen in de VS, aangezien u niet verkoopt op de Amerikaanse markt en uw bedrijf niet is geregistreerd in de VS. U moet verkoopbelasting betalen in de EU zodra u een verkoopdrempel van 10.000 euro bereikt! Als leveranciers om uw btw-nummer vragen, geef ze dan uw Zweedse btw-nummer voor uw bedrijf! Sommige leveranciers kunnen u vragen het IRS W8-Ben-formulier in te vullen en in te dienen. Bekijk hier hoe het formulier eruit ziet koppeling;